Са подацима од: 28.08.2013.
Информације од јавног значаја
Овлашћено лице - Татјана Гарић, Аурелија Бокшан Тел: 011/3616-630 Тел: 011/363-1107 Тел: 011/3631-695 e-mail: tatjana.garic@zdravlje.gov.rs, aurelija.boksan@zdravlje.gov.rsСва заинтересована лица могу поднети захтев за приступ информацијама од јавног значаја. Министарство здравља ставља на увид све информације које су у поседу oвог министарства, а које нису означене као тајна. Захтев за информацијама од јавног значаја подноси се у: - писаној форми
- усменој форми
на адресу Министарства здравља Немањина 22-26 Београд или у електронскомоблику на адресу: tatjana.garic@zdravlje.gov.rsу складу са Законом о информацијама од јавног значаја. Сви захтеви се разматрају на исти начин и поштују се предвиђени законски рокови. Обзиром да су здравствене установе самостална правна лица и да се претежно финансирају из буџета, имају обавезу поступања по Закону о слободном приступу информацијама од јавног значаја. Стога сви захтеви који се односе на медицинске евиденције могу се поднети директно здравственим установама. Процедура за достављање информација од јавног значаја - Када захтев за информацијама од јавног значаја стигне у Министарство здравља заведе се у писарници.
- Рок за одговор почиње да тече од датума са кошуљице предмета.
- Захтев се обрађује тако што се одмах по пријему одговори ако је одговор познат.
- Ако одговор није познат копија захтева се уз пропратни акт упућује Сектору који би могао да одговори.
- Допис Сектору се шаље са повратницом.
- Пропратни акт потписује овлашћено лице за поступање по Закону о слободном приступу информацијама од јавног значаја.
- Сектору се даје рок од 7 дана од датума пријема пропратног акта за одговор.
- Потписана повратница од сектора се одлаже у предмет.
- Након добијеног одговора од Сектора припрема се одговор за подносиоца захтева и прослеђује са повратницом у року од 15 дана од датума са кошуљице.
- Предмет прати и повратница по ЗУП-у.
- Одговор потписује помоћник министра Сектора за правне послове и овлашћено лице.
- При повратку повратнице која има печат експедиције као и повратнице по ЗУП-у предмет је завршен.
- Такође се води електронска архива за целокупан ток по сваком захтеву.
- По завршетку процедуре по захтеву, убацују се подаци о завршеном предмету у евиденцију која се води о поднетим захтевима која садржи: редни број, тражилац информације, опис одговора, број захтева, датум пријема, датум одговора, одговоре припремили, потписник одговора.
- Оригинални предмет се архивира у архиву Управе за заједничке послове Републичких органа.
- У посебним случајевима када захтев подразумева обимнији одговор рок се може на основу члана 16. Закона о информацијама од јавног значаја продужити на 40 дана од датума са кошуљице.
- О томе се обавештава странка са повратницом. Повратница се са печатом експедиције одлаже у предмет. Након тога се по истом поступку поступа по захтеву.
- У случају да државни орган нема основа да пружи информацију, захтев странке ће одбити Решењем уз образложење о разлозима за одбијање захтева.
- На крају сваке године овлашћено лице подноси Поверенику Годишњи извештај о поступању по Закону о слободном приступу информацијама од јавног значаја који чини: пропратни акт који потписује помоћник министра Сектора за правне послове и овлашћено лице, попуњен формулар о броју поднетих захтева и евиденција о поднетим захтевима за годину за коју се подноси извештај.
Формулари:Захтеви:- У 2012 .години било је укупно 105 захтева за информацијама од јавног значаја.
Жалбе:- Од 105 захтева било је 12 жалби изјављених углавном због незадовољства тражиоца добијеним одговором.
Накнаде- Министарство здравља у 2012 години није наплаћивало накнаде за остваривање права на приступ информацијама од јавног значаја.
Од Министарства здравља су се у 2013 години и у првој половини 2014 године најчешће тражиле следеће информације:
2013 година:- Захтеви у вези услова за добијање специјализација;
- Питања у вези збрињавања фармацеутског отпада;
- Захтеви у вези издавања простора здравствених установа другим правним лицима;
- Питања у вези јавног дуга здравствених установа;
- Захтеви у вези јавних расправа на измене и допуне системских закона у здравству;
- Информације у вези безбедности хране;
- Тумачење јавних овлашћења;
- Информације о потрошеним средствима за репрезентацију;
- Информације о платама руководства у Министарству здравља;
- Услови за оснивање здравствених установа;
- Достава кадровских планова.
2014.година:- Информација о набављеним новогодишњим честиткама;
- Састави Управних и Надзорних одбора у здравственим установама;
- Број трудноћа обављених биомедицински потпомогнутим оплођењем;
- Информације о донетим правним актима у Министарству здравља;
- Извештаји о обављеним инспекцијским надзорима у предходној години;
- Остваривање права из области здравственог осигурања;
- Допунски рад у здравственим установама;
- Остваривање права на здравствену заштиту у установама за извршење кривичних санкција:
- Јавне набавке и тендерске документације;
- Вакцинација и набавка вакцина;
- Јавне набавке у телекомуникационим услугама;
- Информације о плаћањима са одређених буџетских позиција;
- Број запослених у Министарству здравља и број службених аутомобила;
- Информације у вези пројекта „Реконструкција четири клиничка центра у Србији“;
- Број и функција донираних и осталих мамографа у здравственим установама у Републици Србији;
- Стручно медицинске индикације и питања у вези тога;
- Интегрисани информациони систем у здравству;
- Заштита података о личности у Пројекту „Истраживање здравља становништва Србије у 2013 години“;
- Питања у вези несталих беба;
- Достава Споразума између Владе Јапана и Владе Србије у вези донација;
- Захтев за доставом дозвола за рад фармацеутских кућа;
- Испитивање квалитета воде у Зајачи и Бањи Љиг;
- Захтев за информацијама у вези укупних прихода бивше министарке;
- Захтев за информацијама у вези лекарског прегледа за чланове Владе;
- Захтев за информацијама у вези реализације буџета за накнаде штете;
- Информације у вези поднетих представки и одговора Министарства;
- Достава свих поднесака и одговора здравствене инспекције;
- Именовање Управног одбора «Специјалне болнице Златибор»;
- Достава решења о забрани рекламирања воде;
- Информације у вези Специјалне болнице у Сокобањи;
- Питање о раду Мигрена центра у КБЦ Звездара;
- Захтев за информацијама у вези израде Правилника о систематизацији радних места у министарству;
- Подаци о кадровима у Општој болници Мајданпек;
- Захтев за информацијама у вези добијања назива примаријус за бившег државног секретара у Министарству здравља;
- Информације у вези броја логопеда у Дому здравља Нови Сад;
- Достава аката санитарне инспекције из надзора вртића у Ваљеву;
- Захтев за доставу документације из поступка пред Комисијом за заштиту права;
- Захтев за информацијама у вези отпуштања радно не ангажованих у здр. установама на КИМ;
- Укључивање Министарства здравља у решавање проблема око лечења тешко оболеле деце;
- Додатне информације у вези Бање Љиг;
- Запошљавање по конкурсу из 2008 год;
- Подаци који постоје на тему малади и алкохолизам;
- Достава Извештаја о спољашњем стручном надзору;
- Информације у вези интерсекс особа;
- Документација у вези јавне набавке за прање службених аутомобила;
- Број уписаних дозвола за производњу и промет лекова у Регистар;
- Захтев за информацијама у вези недобијања зараде запослених у Заводу за трансфузију крви Приштина;
- Остваривање права на заштиту од дуванског дима у стамбеним зградама;
- Захтев за транспарентнијим обрасцима за лечење у иностарнству;
- Информације у вези судских вештака за стоматологију;
- Захтев за помоћ око запошљавања;
- Информацијаме у вези ванболничких породилишта у РС;
- Јавне набавке са Фонетом и Бетом;
- Информације у вези замене два радна места у оквиру здравствених установа;
- Промене управљачке структуре у ЗЦ Врању;
- Информације о снабдевању РС хуманим лековима;
- Објављивање подзаконског акта из Закона о заштити становништва од заразних болести;
- Приватизације бања у РС;
- Све јавне набавке у 2013 и 2014 години.
|