www.zdravlje.gov.rs
Са подацима од: 20.09.2007.

КАМПАЊА ЗА ИНФОРМИСАЊЕ СТРУЧНЕ И ШИРОКЕ ЈАВНОСТИ О ПРАВИМА ПАЦИЈЕНАТА


САМО ПАЦИЈЕНТ КОЈИ ЈЕ УПОЗНАТ СА СВОЈИМ ПРАВИМА МОЖЕ АКТИВНО УЧЕСТВОВАТИ У СВОМ ЛЕЧЕЊУ, САЧУВАТИ САМОПОШТОВАЊЕ, ВЕРУ У ОЗДРАВЉЕЊЕ И ОПТИМИЗАМ


Министраство здравља Републике Србије у циљу подизања нивоа информисаности корисника и даваоца услуга о правима грађана и пацијената у систему здравствене заштите, од 18. јуна покренуће медијску кампању.

Остваривање основног циља кампање је подршка:
  • Унапређењу квалитета здравствене заштите
  • Спровођењу системских закона
  • Повећању доступности здравствених услуга бољим познавањем права осигураника
  • Унапређењу заштите права пацијената
  • Развијању партнерства са другим владиним секторима и невладиним организацијама
  • Координацији активности односа с јавношћу у здравственим установама Републике Србије и другим институцијама.

Обраћајући се свим грађанима, здравственим радницима и свим запосленима у систему здравствене заштите на једноставан и прихватљив начин, биће стављен акценат на подизање свести о основним правима пацијента дефинисаних Законом о здравственој заштити у складу са Европском повељом о правима пацијената, и неопходности и могућностима њиховог остваривања.

Права пацјента:
  • Право на доступност здравствене заштите
  • Право на информације
  • Право на обавештење
  • Право на слободан избор
  • Право на приватност и поверљивост информација
  • Право на самоодлучивање и пристанак
  • Право на увид у медицинску документацију
  • Право на тајност података
  • Право пацијента над којим се врши медицински оглед
  • Право на приговор
  • Право на накнаду штете
  • Обавештавање јавности

Једномесечна кампања, која представља почетак континуираног процеса, обухвата емитовање ТВ спота, билборде, дистрибуцију едукативних брошура и постера у здравственим установама (1. Брошура о правима пацијената дефинисаних Законом о здравственој заштити 2. Упутство за поступање по приговору ), принт кампању, и присуство у штампаним и електронским медијима.

У оквиру кампање биће одржани регионални састанци са директорима и представницима здравствених установа, у Београду (19. јун), Новом Саду (22. јун) Крагујевацу (26. јун) и Нишу (29.јуни), као и Саветовање за заштитнике права пацијената у Београду (02. јул) - на коме ће се посебно објаснити улога и функција заштитника, његова права и обавезе.

Брошура Имате право - преузмите брошуру pdf 3.628 kB
Брошура Приговор - преузмите брошуру pdf 2.195 kB


Особа за контакт:
Маја Иветић, Саветник за права пацијента
Покажи послате коментаре (2)
Slavoljub Urosevic 17.12.2013. - 14:11
Ja imam problem i nisam uspeo da ga resim. Radi se o tome da u Smederevu neradi zastitnik prava pacijenata i da bi trebalo da pocne sa radom od 1.01.2014 u zgradi grada Smedereva. Tako da ja problem koji imam sa sestrom Ljiljom na salteru Neurologije. Dva dana pokusavam da zakazem pregled i doticna sestra me vraca sa odgovorom da je popunjen broj. Ja sam trazio da mi zakaze kod bilo kog drugog doktora koji je slobodan medjutim ona mi kaze da nemoze nego moram da dodjem i sutqa da cekam pa ako ima mesta ako ne tako svakog dana da dolazim. Otisao sam u pravnu sluzbu Doma zdravlja i zatrazio od njih pomoc pozvali su doticnu sestru javili da sam se zalio i posle kraceg razgovora mi rekli da odem kod nje i da ce se resiti problem. Medjutim kada sam otisao kod nje umesto da mi zakaze rekla mi je da se javim u januaru radnog dana a koji radni dan nije htela da kaze. Znaci da je namerno me prebacila za januar. Sve to se desavalo 16 i 17 decembra. Sta da radim?
Jelena Radošević 19.2.2010. - 10:14
Kako objašnjvate odgovor KBC Dr.DRAGIŠA MIŠOVIĆ, na pitanje kada mogu da zakiažem pregled kod endokrinologa, odgor je -nema šanse-desilo se 17.02.10 oko 11 čas. Odgovgor je praćen smehom, koji bi mogao da znači, šta ti pada napamet. O uputu lekara nema reči. J.N.
Убаци нови коментар
Име:
Коментар:
 
Министарство здравља Републикe Србијe, Немањина 22-26
Сва права задржана