На листи европских здравствених система у овогодишњем извештају EHCI – Европског здравственог потрошачког индекса Србија заузима 24. позицију
На листи европских здравствених система у овогодишњем извештају EHCI – Европског здравственог потрошачког индекса Србија заузима 24. позицију. Наша држава је остварила 116 бодова више него прошле године, када је заузела 30. место, што Србији, према оцени истраживача ове организације, даје титулу „државе са највећим напретком 2016. године“. Србија је овакав успех заслужила пре свега ефектима увођења новог информационог система у здравство, који је утицао на бољу доступност здравствене заштите, али и на смањење листа и времена чекања. Оцењивачи EHCI констатују да овај систем још није имплементиран у потпуности, па да зато очекују још боље резултате до краја 2017. године када нови интегрисани здравствени информациони систем треба да почне да ради у свом пуном капацитету.
EHCI анализира националне здравствене системе на основу 48 индикатора, који укључују области као што су права и обавештеност пацијената, приступ здравственој заштити, исходи лечења, обим и подручје услуга, превенција и коришћење фармацеутских производа. Србија је први пут оцењивана 2012. године када је заузела последње место. Исти скор Србија је имала 2013. године, док је напредак почео да се остварује 2014. године када је наша земља заузела 33. позицију, док смо 2015. године били оцењени као 30. у Европи. Дакле. Србија је у протекле три године напредовала 12 позиција. Компанија Health Consumer Powerhouse (HCP) Ltd. Спроводи истраживање Европског здравственог потрошачког индекса (EHCI) од 2005.године и оно представља водеће поређење за процену функционисања националних система здравствене заштите у 35 земаља.
О Европском здравственом потрошачком индексу (EHCI) Европски здравствени потрошачки индекс (EHCI), који представља независно праћење система здравствене заштите у 35 земаља, објавио је своје десето издање 30. јануара 2017. Од 2006. године ово упоређивање кључних вредности у оквиру здравствене заштите, са становишта пацијента и корисника услуга, унапредило је схватање европског здравственог система, оснажило пацијенте у погледу њихових права и допринело отклањању слабости. EHCI, као и велики број студија посвећених специфичним обољењима које је спровела компанија Health Consumer Powerhouse (HCP) Ltd., утврдио је стандарде које један модеран и функционалан здравствени систем може и треба да остварује. Извештај EHCI доступан је на сајту www.healthpowerhouse.com
|